BRENDIRANJE I ZAŠTITA BRENDA
Brendiranje podrazumeva stvaranje i oblikovanje jedinstvenog identiteta nekog proizvoda, usluge, kompanije ili pojedinca, s ciljem da se oni prepoznaju i razlikuju na tržištu. Brend nije samo ime, logo ili slogan (vizuelni identitet), već i percepcija koju publika ima o kompaniji ili proizvodu.
Uspešno brendiranje gradi poverenje kod potrošača, povećava lojalnost i doprinosi prepoznatljivosti i dugoročnom uspehu na tržištu.
Kreiranje brenda zahteva strateški pristup i jasnu viziju o tome šta želite da postignete i kako želite da vaš brend bude percipiran na tržištu. Važno je stvoriti vizuelni identitet brenda, utvrditi i istaći šta vas izdvaja od drugih na tržištu, utvrditi ciljnu publiku, izvršiti analizu konkurencije, izgraditi prisustvo na internetu (što uključuje i marketing) i tako dalje…
Jedna od bitnih odlika stvorenog brenda, jeste istrajnost kao i njegova zaštita.
Zaštita brenda je ključna kako biste sačuvali svoj identitet, reputaciju i sprečili druge da zloupotrebe ili kopiraju vaš brend. Navešćemo nekoliko koraka koje možete preduzeti kako biste zaštitili svoj brend:
- REGISTRACIJA ŽIGA: Registrujte ime, logo, slogan ili bilo koji drugi element koji identifikuje vaš brend kao zaštitni znak. Zaštitni znak daje vam pravo da pravno štitite svoj brend od neovlašćene upotrebe;
- AUTORSKA PRAVA: Ako kreirate originalne sadržaje, kao što su fotografije, dizajni, promotivni materijali ili web sadržaj, računarske programe (aplikacije i dr) koje stoje iza vašeg brenda, poželjno je (ne i neophodno) iste deponovati u Zavodu za Intelektualnu svojinu;
Postupak registracije žiga kao i deponovanje autorskog dela bliže možete pročitati na sledećem linku https://simiclawoffice.rs/intelektualna-svojina-registracija/
Time stičete pravnu zaštitu nad svojim intelektualnim vlasništvom i možete sprečiti druge da neovlašćeno koriste vaš rad.
- SPORAZUMI SA ZAPOSLENIMA I SARADNICIMA: Zaključite ugovore o poverljivosti (NDA) sa svojim zaposlenima i partnerima i ugovorite zabranu konkurencije zaposlenima za vreme trajanja radnog odnosa kao i do 2 godine nakon raskida radnog odnosa, kako biste sprečili curenje ili zloupotrebu ključnih informacija koje bi mogle ugroziti vaš brend i kako bi sprečili kreiranje sličnih proizvoda i usluga;
- NELOJALNA KONKURENCIJA: Upoznajte se sa propisima koji se tiču nelojalne konkurencije i lažnog oglašavanja, te ako neko pokušava da imitira vaš brend ili stvara lažne proizvode pod vašim imenom reagujte i iskoristite pravne mehanizme radi zaštite vaših prava i vašeg Brenda.
- PRATITE TRŽIŠTE I KONKURENTE: uverite se da neko ne koristi elemente (ime, logo, dizajn) koji su previše slični vašem brendu. Ukoliko primetite, preduzmite pravne korake radi zaštite vašeg brenda.